wat is voor jullie een goeie lig-positie

Moderators:goortjes, Welcome, Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
sp
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 jun 2007, 17:11
Locatie:8700
Contacteer:
wat is voor jullie een goeie lig-positie

Bericht door sp » 19 okt 2007, 12:54

Hoi!

Slapen lukt niet meer goed: ik heb een worst in bed liggen om zo tussen m'n benen te steken, maar ik draai nogal 's nachts en dan ligt dat ding ferm in de weg en word ik wakker...
Ik denk ook dat ik allergisch ben aan de bollekes die daarin zitten...

Vroeger sliep ik op m'n buik, maar nu ligt die bobbel in de weg he, 'k zou ook niet op die baby durven slapen...

Op m'n zij slapen is moeilijk omdat op de duur m'n onderste been begin te slapen onder al dat gewicht...

En op m'n rug slapen, tja, dan voel ik de baby veel bewegen en word ik ook wakker: die drukt dan op m'n blaas of darmen...

In de zetel heb ik dezelfde vraag.

Jullie advies?
Afbeelding


Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:

Bericht door Mieke » 19 okt 2007, 13:08

Ik slaap op mijn linkerzij. Met het buitenste been opgetrokken. Gewoonlijk leg ik dan dat been op Werner zijn been :wink:
In zo'n worst kan ik ook niet liggen
Enja, gemakkelijker wordt het niet naar het einde toe. :? Probeer door de dag veel dutjes te doen zodat je toch voldoende geslapen hebt

Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

slapen

Bericht door Aicha » 19 okt 2007, 13:12

Ik had ook zo'n kussen maar kon daar niet de hele nacht mee blijven liggen. Ook een wroeterke :lol: :wink:

Ik lag ook best op mijn linkerzij (ze zeggen ook dat dit de besste positie is voor de bloedtoevoer enzo van de baby) met het bovenste been opgetrokken. Denk dat je dan ook minder last zult hebben van het slaapgevoel in je onderste been doordat er geen rechtstreeks gewicht op ligt hé
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Sofie S.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 apr 2006, 16:51
Locatie:Hooglede
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 19 okt 2007, 13:28

Ik durf ook nie op mijn buik te liggen ze; ik denk altijd dat ik da kleintje zou verstikken of zo :roll: En als ik dan weer rechtkom, moet alles precies weer op zijn plaats komen :roll:

Meestal slaap ik op mijn rug, maar ook afwisselend met zijlig :wink:
Afbeelding

Afbeelding

marissa,nico
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 okt 2007, 23:26
Locatie:oeselgem
Contacteer:

Bericht door marissa,nico » 19 okt 2007, 13:31

ik lig ook op mijn linkerzij om te slapen met mijn bovenste been opgetrokken zo slaap ik het beste, maar mijn man heeft dan minder plaats om te slapen en klaagt dan soms
ik ben in verwachting van ons eerste kindje en zo had ik graag nog wat meer info over de bevalling en daarna


Gebruikersavatar
Nino!
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jul 2007, 17:31
Locatie:Nieuwkerken

Bericht door Nino! » 19 okt 2007, 13:35

Ja, bovenste been opgetrokken!

Ik sliep wel met een worst-kussen, maar smeet dat 'snachts soms weg...

Laat je man maar zagen! (dat hij maar eens probeert comfortabel te liggen met zo'n bult in de weg! ) :lol:
Afbeelding

nessa20
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2007, 20:01
Locatie:hoboken
Contacteer:

Bericht door nessa20 » 19 okt 2007, 13:45

bij matthew heb ik zonder problemen een hele zwangerschap met dat kussen kunne slapen.
Bij cato kon ik echt mijn draai niet vinden tot ergernis van manlief.
Ik ben ook een buikslaperke en ik dierf dat toen ook niet.
Bij de zwangerschap van jinto, deed ik er ook alles aan om niet om mijn buik te moeten slapen, en ik kwam eens doodmoe bij de gyn aan en legde hem dat uit en hij moest ermee lachen.
Zolang je zonder enige problemen op je buik kan liggen, kan het totaal geen kwaad dat je op je buik slaapt. Als je ukje daar niet mee akkoord is door te weinig plaats of zo, zal het je wel waarschuwen tot je wakker word en je anders legt. Zo heb ik een zeer zalige nachtrust gehad tot ik 7 maanden zwanger was van jinto.
Wat ik ook deed was dat kussen naast me leggen en er met mijn been opgetrokken opliggen zodat je half op je zij ligt en toch nog iets of wat op je buik. Dit deed ook wonderen bij mij voor een goede nachtrust.

En inderdaad elke moment van de dag dat je een dutje kan doen, er eentje doen. Ik doe dat nu nog. Van zodra de 2 oudste op school zijn en jinto ligt te slapen, zet ik mijn wekker en ik ga op de zetel liggen want met mijn 2 jongste die totaal nog niet doorslapen snachts, hou ik het niet vol met maar 4u slaap per nacht.
mijn grootste schatten:
matthew geboren op 24 maart 2004
cato geboren op 18 februari 2005
jinto geboren op 2 februari 2007
ons allerlaatste kabouterke word verwacht rond 6 augustus 2008

Maandag 21 januari 2008 is het zover. Eindelijk de 1ste kennismaking met ons kabouterke. Ben zo benieuwd naar mijn klein schatteke.

Gebruikersavatar
Tamaravh
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 sep 2005, 22:12

Bericht door Tamaravh » 19 okt 2007, 14:31

Ik sliep op mijn zij met één been opgetrokken en die worst tussen mijn benen. (Amai wat een uitleg :lol: :lol: )
De 2 allerliefste meisjes ter wereld:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
sp
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 jun 2007, 17:11
Locatie:8700
Contacteer:

Bericht door sp » 19 okt 2007, 15:18

Zo te horen is de beste positie voor baby en moeder: op de linkerzij met het rechtse been opgetrokken. Steken jullie dan iets onder jullie been? Anders rol je toch gewoon om zodat je op je buik ligt?
Ik snap het precies niet he :)
Pieter stelde ook al voor om eens te wisselen van bed-kant. Mss dat dat ook al helpt
Afbeelding

Marijke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 dec 2005, 16:15

Bericht door Marijke » 19 okt 2007, 15:41

Ik sliep de laatste weekjes meer op mijn linkerzij dan op mijn rechter omdat anders de lever niet genoeg plaats krijgt als je veel op je rechterzij ligt heb ik horen te vertellen. Ik legde mijn been dan ook wat opgetrokken en dat hielp echt! Een goede nachtrust gewenst en hopelijk ben je al wat wijzer van al die tips hier hé :wink:
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Ann
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 mei 2007, 15:27

Bericht door Ann » 19 okt 2007, 17:14

Ik slaap nog steeds op mijn rechterzij. Als ik wakker wordt zit uk dus totaal uit het midden langs de linkerkant, als ik me eventjes op mijn rug leg kruipt ie terug in het midden. Vroeg nog aan de gyn of dat kwaad kon, maar hoef mij geen zorgen te maken zegt hij, dus ga maar liggen zoals je zelf wil, je kleintje past zich heus wel aan en laat het anders wel merken.
Soms leg ik een kussen onder mijn opgetrokken linkerknie, dan rol ik niet zoveel op mijn zij, maar is vervelend als je gaat draaien in je slaap.
En als ik last heb van mijn maag leg ik een extra kussen onder mijn hoofd, helpt enorm!

Mama in spe,
Ann
Onze dochter is er eindelijk!!! (en groeit als de kolen!)

Afbeelding

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 19 okt 2007, 18:33

Ik sliep ook op mijn zij met het andere been omhoog. En dan onder mijn knie een kussen anders lag dat niet goed.

Gebruikersavatar
Mieke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2005, 10:56
Locatie:Bilzen
Contacteer:

Bericht door Mieke » 22 okt 2007, 11:20

en lukt het nu al wat beter om te slapen?

Sofie S.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 apr 2006, 16:51
Locatie:Hooglede
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 22 okt 2007, 11:44

Het slangenkussen is deze nacht ook voor de eerste keer weer mee in bed gemogen :wink: Ik kwam al twee nachten wakker van de pijn in mijn lenden, dus lig ik nu weer lekker warm tussen mijn ventje en mijn kussen :wink:
Afbeelding

Afbeelding

Alfredje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 aug 2007, 15:59
Locatie:Bilzen

Bericht door Alfredje » 22 okt 2007, 13:03

Vind de linkerzij ook 't gemakkelijkste... Zo een kussen heb ik ook maar heb het tot nu toe nog niet nodig gehad. Als ik op mijn rug lig is't net of mijn adem wordt afgesneden, kan dat? Mag je je kussen dan verhogen (met bv 2 kussens) want ze zeggen dat dat dan weer niet goed is voor de aders in je benen??
Afbeelding

Gebruikersavatar
bijou
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2006, 16:33
Locatie:Turnhout

Bericht door bijou » 22 okt 2007, 13:19

Ik sliep tijdens de zwangerschap op mijn linkerzij met een slangenkussen tussen mijn benen en onder mijn hoofd. Rechterbeen opgetrokken en het voelde net alsof je op je buik slaapt, alleen lig je tegen dat kussen met je buik. Maar zo kan je best ver doordraaien ot net niet op je buik.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ingetjeuh
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:06 aug 2007, 14:09
Locatie:Beveren-Waas

Bericht door Ingetjeuh » 23 okt 2007, 07:27

och ik woel mijn bed nog uit... echt waar ik kan niet stilliggen maar als ik mij omdraai word ik toch wakker, want het is al een beetje lastig om naar de andere kant te keren... ik lig meestal op mijn rechterzij (omdat de baby meer naar de linkerkant van mijn buik zit) maar ik ben normaal ook een buikslaper en ik leg mijn benen eigelijk gelijk ik op mijn buik lig... dan heb ik geen last van slapende benen... op mijn rug kan ik amper ademen dus zo leg ik mij ook niet...
en anders ja af en toe op mijn linkerkant mah dan hou ik mijn ventje vast wat nu wel al wat moeilijker wordt omdat mijn buik dan in zijn rug ligt ... en op den duur draai ik mij toch om op de rechterkant...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
sp
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 jun 2007, 17:11
Locatie:8700
Contacteer:

Bericht door sp » 27 okt 2007, 17:45

Jullie tips hebben geholpen! Ik slaap nu op m'n linkerzij met die worst tussen m'n benen, onderste been gestrekt, bovenste geplooid! Zalig!
Bedankt!
Afbeelding

Gebruikersavatar
EvytjeuH
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:20 jul 2007, 13:42
Locatie:St Job In't Goor

Bericht door EvytjeuH » 27 okt 2007, 20:52

Voor ik zwanger werd, sliep ik altijd op mijn buik.
Tijdens mijn zwangerschap sliep ik op mijn zij met een kussen tussen mijn benen.
Sinds ik bevallen ben slaap ik nog altijd op mijn zij, ik kan het niet meer op mijn buik slapen, tis een gewoonte geworden :lol:
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
babz
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 jul 2007, 18:26
Locatie:8000

Bericht door babz » 28 okt 2007, 11:30

Op de rug lukt niet meer, tenzij om een minuutje te pauzeren, als ik pijn in de lenden heb.
Slaap afwisselend op linker- en rechterzij. Meestal met beide benen opgetrokken maar een stuk van m'n donsdeken tussen m'n knieën. En een zacht dekentje onder m'n buik want anders denk 'k dat 'k de baby verpletter :oops:.
Afbeelding

Gebruikersavatar
beerke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:29 jan 2006, 13:34
Locatie:Maldegem
Contacteer:

Bericht door beerke » 28 okt 2007, 19:04

ik slaap ook op mijn linkerkant en half op buik zoals ik gewoon sliep en 1 soms mijn 2 benen opgetrokken ik kan goed slapen maar word toch ook veel wakker das gewoon normaal denk ik dat we slechter gaan slapen.hopelijk vind je nog genoeg rust en de juiste houding.na de bevalling zullen we es een goede nacht moeten slapen maar dat zal ook nie makkelijk meer gaan maar dan zullen we meer rust hebben ons lichaam bedoel ik dan dat zal ook al veel schelen denk ik.
Afbeelding

onze liefde is beloont met dit mooi engeltje!!!


Plaats reactie

Terug naar “De zwangerschap”