Exceem

Moderators:Welcome, Dagmar, Moderators

Lily
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2005, 00:37
Locatie:Aarschot
Exceem

Bericht door Lily » 03 aug 2005, 11:56

Hallo allemaal,

Ik ben juist te weten gekomen dat de luieruitslag van mijn zoontje exceem blijkt te zijn. Nu is dit niet zo verwonderlijk want dit zit in de familie. Nu moet ik (met tussenpozen van een paar dagen) zijn billetjes continue behandelen met cortisonecreme. Liever deed ik dit niet, maar ik zie geen andere oplossing. Zijn hier nog mensen van wie het kindje last heeft van exceem? Hoe losten jullie dit op?


amannaert
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:06 jul 2005, 12:23
Locatie:Vlaams - Brabant

Bericht door amannaert » 15 aug 2005, 12:59

Hoi,


Onze zoon had in het begin ook veel last van exceem.
Ik ben toen bij verschillende dermatologen langsgeweest tot ik bij iemand terecht ben gekomen die me wou helpen zonder cortisone.
De eerste maanden behandelde we hem met PROTOPIC dit werd afgebouwd en we schakkelden over naar andere hulpmidddelen.
Al zijn kleren en handdoeken en linnengoed wordt apart gewassen met Le Chat en zonder wasverzachter. Bovendien droog ik ze nooit in de droogkast.
Dagelijks wrijven we hem met de dagcréme van Louis Widner ( zonder parfum!) Om de 2 - 3 dagen gaat hij in bad, ook dan gebruiken we badolie en wasgel van hetzelfde merk ( zonder parfum steeds!!!) Alle producten kan je vinden bij de apotheek. Ze zijn iets duurder maar onze zoon heeft er echt baadt bij en voor ons tweede kindje ga ik het zeker ook gebruiken.
Toen hij vaste voeding begon te eten hield ik ook bij wat hij at en hoe hij reageerde. Als ze zo klein zijn kan je immers moeilijk allergieën opsporen. In het begin was het beetje aanpassen, maar nu is het een gewoonte. Het wordt routine om een beetje extra aandacht te besteden aan zijn huid en de omgeving. Hij is nu 20 maand en het is echt veel beter. Soms heeft hij nog eens last van enkele plekjes of een opstootje, maar het is zo'n verbetering tegenover het begin.

Ik zou zeggen, ga eens langs bij een dermatologe en misschien stelt zij nog andere dingen voor.

Veel succes.
Anne

Lily
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2005, 00:37
Locatie:Aarschot

Bericht door Lily » 16 aug 2005, 12:09

Bedankt voor je berichtje! Wij zijn ondertussen overgeschakeld op le chat, maar veel verschil maakt het niet. Ja, en cortisonecreme kan je nit blijven smeren, he? Mag ik vragen bij welke dermatoloog jij bent geweest (gezien jij ook van Vlaams - Brabant bent.) ?

amannaert
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:06 jul 2005, 12:23
Locatie:Vlaams - Brabant

Bericht door amannaert » 18 aug 2005, 14:08

Hoi,


Hier zijn de gevens van onze dermatologe.

Vanden Nest Hilde
Kastanjelaan 14
1770 Liedekerke

053/66.35.11

Groetjes Anne

Lily
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2005, 00:37
Locatie:Aarschot

Bericht door Lily » 18 aug 2005, 15:43

Dank je wel!


Plaats reactie

Terug naar “De baby”